Saturdaynight.

Lördagskväll, är dödstrött och ska snart sova tror jag. Vilket liv, sova innan tio på en lördag, måste bättra mig på den fronten.
Hästdag kan man kalla denna lördag. Började imorse, skulle in till färjestad med Limerick & Muzze för första banjobben, Problemet var bara att pappa inte hade fixat transport, som jag hade bett honom om i tisdags. så det blev ett fett bråk kan jag lova. Både jag och pappa kan bli riktgt sura och otrevliga mot varann och detta skedde i morse.

Tillslut fick vi låna en hästkärra av pappas kompis i typ väse. Tog väldigt lång tid att hämta den så tog beslutet om att lämna Muzze hemma för att slippa stressa ihjäl mig. Limerick åkte kungligt i guldig transport, även jag fick äran att åka den guldiga kärran. L har bara åkt två gånger tidigare, första sutade i katastrof så jag stod inne hos honom ner till stora vägen sen åkte han själv och det gick fint. Men när vi skulle hem hann vi åka tio meter innan det hörs ett brak bak i kärran. Härligt han hade vänt sig och lagt sig ner, panik!!!!! Tur att pappa är lite händig och fick loss honom. Sen var det bara för kajsa att åka transport hela vägen till molkom, cirka 30 min. Den som alltid har velat åka bak i transporten kan vara glad att den inte har fått gjort det, inte kul alls.

På banan gick det super bra, han skrek och gnäggade lite men annars var han ganska lugn. Fick låna en jättefin speedcar att köra i av familjen ivarsson, tack så jätte mycket. körde ihop med Helenas fader och Jidde. Nöjd med uppförandet och tiden, kunde ha koncentrerat sig lite mer första 500 metrarna. Men får tänka på att det var första gången han någonsin varit på en travbana. Så nu blir det nog ett nytt besök på banan på påsklovsveckan.
Pappa har sagt att han ska köpa både en tarnsport och en vagn till mig, får se om det blir så, skulle inte vara helt fel.

Tittade på robinson förut, hatar rent ut sagt en peron, bara klagar på alla andra men gör inget själv! uuuuhhh störande!
Okej långt inlägg om mina pojkar och ganska boring life, men ni får stå ut föt that´s meeeeeeee!

/ - Kajsa

Limerick


Kommentarer
Postat av: Helena

HK ska knäcka 2009! <3

2009-04-04 @ 22:27:56
URL: http://ihuvudetpahelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0