Eskilstuna

Hemma igen efter en lång dag på eskilstuna med älskade Muzzetussen. Åkte hemifrån kvart i sju och lämnade stallet halv åtta. Somnade såklart på vägen, skräll. efter två och en halv timme senare var vi framme på banan.
Värmde ganska tidigt, kändes helt ok. Skynda iväg och blåsa alkotest ( det lyckas alltid bli i mitt lopp, hmm ?)
Blev nerstruken till spår sex, muzze gjorde något otroligt idag! Han gick fram till vingen och va snabb ut ifrån start, han börjar lära sig. Hamnade på andraplats direkt, men det gick fort där framme och Muzze tog ett par galoppsteg så en häst gick förbi. Sen drog vi ifrån en klunga på tre hästar och Muzze gjorde ett riktigt bra lopp och slutade trea. Drev i stort sett ingenting sista biten och klockan stannde på 2.03,2, näst snabbaste tiden han har gått i hela sitt liv!
Vi fick nya erfarenheter idag också, dopingtest efter loppet. Jaa, det tog ett tag innan Muzze ville kissa i håven med plastpåsen i ;)
dagens diss går till tanterna som först lovade pappa att vi skulle få lasta Muzze i deras stall men sedan ångrade sig, de trodde nog han bar på en livsfarlig sjukdom, yeahright det är ju därför jag åker och startar med honom, fy på er!
Är iallafall supernöjd med dagen och hästen, nu är det riktigt kul att tävla igen!
funderar på om någon av mina vänner vill umgås med mig ikväll, tveksamt kanske :P
ps. syrran och jag fick 5 rätt på v75 igår, pengar.......
/ - Kajsa


Bild från i våras tagen av Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0