Galen ponny!

Min ponny är galen, idag när jag skulle ta in honom rymde han! Helenas moder skulle ta Pelle och jag Muzze. Deras hund Barizo var såklrt med och hjälpte till, tog ett vanligt grimskaft efersom jag bara skulle ta Muzze (misstag) P & M gick i hagen bakom huset och när vi hade börjat gå upp mot stallet dampar Muzze självklart loss ordentligt och bara drar, skakar i huvudet och är allmänt odräglig. När den ponnyn börjar dra så klarar man inte att sätta emot särskit inte när det är en havlmeter snö. Så tillslut hamnar jag bakom honom och då är det lika bra att släppa för jag tänker då inte få ett par bakben i fejjan ;) så han springer och leker runt lite på gården ett tag, omöjlig att fånga innan han tillslut springer in till stallet självmant. Nu vet jag också vad han kan bli om han inte vill springa fort mer, hopponny, han hoppade nämligen är snövallen som var ganska hög! Imorgon blir det kedjegrimskaft på galningen som antagligen har överskottsenergi och längtar till tävlingarna :D
Det var nog dagens händelse skulle jag tro för i övrigt har det inte hänt så mycket. Emma och jag åt massor av mat i skolan idag för den som intresserad, tror vi var de enda :D Glömde ju att skriva igår att jag såg reprisen när Måns sjöng i melodifestivalen, skicka grabben till Moskva på direkten! låten fastna direkt och nu har jag lärt emma också, så ska det va! Måste även lägga in favoritlåten för tillfället, love it! Lyssna och njut :D

Puss & gonatt

/ - Kajsa



Kommentarer
Postat av: Helena

jaa måns ägde! :D

2009-02-17 @ 17:29:21
URL: http://ihuvudetpahelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0