Veterinären.......

Tidig morgon, jag kom nästan inte upp ska jag erkänna. hökörningen från igår satt i. nästan 2000 höbalar tog vi in. Jag och helena ( biffarna) fick hålla till uppe på loftet där det var sjukt varmt och dålig luft. svetten bara rann, inte fräscht. kvällen avslutades med ett välbehövligt bad i cederins pool.
Aja idag fick jag ju dra ig upp tidigt som sagt. hade tid hos veterinären på morgonen. Muzze är inne i någon slags trotsålder, vägrade gå på transporten, inte ens när han hade fått lugnande så han knappt hade styrsel på benen gick han på. Usch! tog blodprov på båda två, som vi får svar på i eftermiddag. kollade även hjärta och halsen på dom. L hade jätte mycket slem och äckligt i halsen så det fick bli ett prov på det, svar på onsdag. skönt att ha det gjort även om de inte har fått någon "diagnos" än.
Är oerhört lättad att L klarade av att stå själv i transporten halva hemvägen, ett steg i rätt riktning! provade med en mössa med gummiöron i så att han inte hör något alls, verkade funka bra.
ska åka iväg till stan senare, köpa lite saker innan jag åker till kreta på torsdag. bada känns också som ett måste eftersom et är så varmt att man inte kan gå utanför dörren utan att svettas ihjäl!
ha det bra i solen ♥
/ - kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0