Dålig lördag

Den gär lördagen kommer inte gå till historien som den bästa iallafall. klockan ringde för tidigt, jag skulle till stallet och ge hästarna lunch i hyfsad tid. Hade ingen cykel så jag gick från bussen, ganska skönt faktiskt. släppte ut ponnyerna ett par timmar och skottade alla ponnyboxarna, tvättade massa tävlingssaker mm. sen åt jag lite lunch bestående av två äpplen, en kexchoklad och festis. Då hör jag att det låter från en av boxarna, självklart hade en häst rullat fast i boxen och det var bara jag där, familjen cedern är i sälen. Han hade panik och kom verkligen inte loss, jag kunde inte gå in heller eftersom han låg precis vid dörren. Fick en snillerblixt och försökte ringa Helena, men nej mobilen och jag kommeri nte riktigt överens och den funkar såklart inte. Lånar vanliga telefonen och får tag i Peter, då har hästen lyckats tagit sig upp själv men är helt svettig och jag misstänker kolik. Som tur var va det inte det men jag blev lite skraj ett tag. sen skulle jag med bussen tre, då hade jag cykleln och det tar typ tio min med den ner till bussen. Två minuter innan bussen går åker jag från stallet i en väldans fart, cyklade fortare än bilarna på gruvägen ;) Kommer ner till vägen på fem min och är helt svettig och lerig, men jag han med den iallafall. som en bonus på allt det här glömde jag mobilen i stallet, men det är ju skit samma egentligen för den funkar ju inte!
Nu ska jag se på melodifestivalen, heja Måns!
Hoppas ni har haft en bättre lördag än mig.

/ - Kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0