Tålamod

Det kan man behöva om man har en ponny som heter Muztang och ser monsterpinnar och snöhögar överallt i hela skogen. Skulle ta en avkopplande ridtur på honom idag, monstret hade andra planer. Det tog väl en halvtimme att få honom till skogslingan, brukar ta fem - tio min annars, men inte idag vi var ute på gärdena och i dikena, stod på bakbenen och bockade skulle han också göra. Envisast vinner alltid, alltså jag men det tog tid och jag var rejält förbannad på honom. Jag kom hem levande iallafall.
Tre timmars håltimme i skolan idag, åkte hem och gjorde lunch,  pluggade samhäll och spanska. Sitter med musikprovet nu , som kommer gå åt helvete imorgon. Nu förstår jag verkligen hur det känns för dom som alltid tycker att det är svårt och tråkigt med skolan. Måste ta och rycka upp mig, fler prov och läxor denna vecka.
Fick ett par nya skor idag av mamma, thanks. Stövlar som är lite mer som kängor, mina gamla läcker in vatten så fort man går utanför dörren, fula är dom också så nu kan dom slängas.
Mer plugg nu sen sova! Tomorrow drar jag och pappa ner till Skara och tittar på när Pebbly gör sin första start, heja heja säger jag. Pappa vill till vinnarcirkeln för första gången ( andra kom jag på han sprang som en galning i Hagfors när jag vann för första gången 2006, underbara minnen)

/ - Kajsa


Mina nya skor, vad tycks?


Kände att jag var tvungen att slänga in bilden på min & Muzzes första vinst. Älskade ponny ♥


Kommentarer
Postat av: emma

snyyyygga! ta dom i morgon! :D<3

2009-03-09 @ 21:30:31
URL: http://eemmap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0