Elitloppet!

Sista söndagen i maj, alla vet vad som väntar, E L I T L O P P E T. T´ravfest i tre dagar i Stockholm. Lyckades inte övertala pappa att åka dit, men nästa år då blir det eller hur Helena?
Jag och bästa vän hade elitloppsparty idag, haha. Satt inne från 14-17.30 och följde allt på tv:n trots superväder ute. Helt grymma uttagningslopp, där svenskarna dominerade?! :D Segraren i finalen blev Torvald Palema och Åke Svanstedt, svensk seger med andra ord det satt fint!
Vi hade faktiskt vart ute innan travet började. Fixta lite i stallet och firat de två födelsedagsbarnen, godissyskonen Jidde Japp och Pelle Plopp. Blev även lite stek vid poolen också, aningen kallt i vattnet men det gick att bada ändå :) Känner att solen tog rätt så bra, lite röd på ryggen och det kliar!!!!  Invigde min nya bikini, jätte bra, ska nog köpa en liknande till.


Efter elitloppet kände jag mig så inspererad så jag tog min ameriskanska sulky och kötrde snabbjobb med Muzze. Konkurrenterna får tog springa rätt fort på måndag om Muzze är på humör!  Han behöver bara koncentera sig lite så går det av sig själv sen. Limerick den lilla söta vill bara vara ute hela tiden, alla andra hästar vill vara inne, för alla äckliga insekter och skit. Men inte L därför fick han gå ute själv hela eftermiddagen.
pusspådetfinavädretsomskafortsättaimorgon.
/ - Kajsa

Det är bara så, vissa är bättre än andra!


Kommentarer
Postat av: Helena

elitloppet var det bästis! <3

2009-05-31 @ 22:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0