Unionstravet.

Vilken dag, (igen) Start i unionstravet för Muzzes del. Bra gick det i loppet, trea (för tredje året i rad) på nytt rek igen , 2.01,2 med galopp. Det kändes bra, M gick nog strax under två min delar av sista varvet iaf. Så snart passerar vi den där gränsen ;) I värming hände väl något som inte får hända. Muzze blir rädd och slänger sig ut på hästen utanför. Hans ben fastnar i hennes vagn och han får panik och slår bakut, jag träffas på iaf knäet eventuellt på något mer ställe. Som tur var gick det ändå förhållandevis väldigt bra för båda hästar och kuskar. Jag blev väldigt chockad och kunde inte sluta grina i stallet sen, värt att tillägga är att jag hatar att gråta bland folk. Nu har jag tagit lite smärtstillande för ont gör det men jag inser ändå vilken tur jag hade, och väldigt tur att jag hade slagrem annars hade situationen blivit mycket värre! 
 Ikväll blir det lugna gatan, tar mig inte fram så fort som vanligt heller. Igår var jag ju på maskerad, utklädd till katt. Väldigt nöjd med valet faktiskt. Tog det lugnt och åkte hem tidigt eftersom jag skulle köra idag.
Nu ska jag nog se travet, som jag typ missade fast jag var där ;)
/ - Kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0