Iskallt&piggponny

Amazonfloden rinner frånn min näsa, ja just nu känns det faktiskt som det. Snoret bara rinner och det är inte kul kan jag lova..... Men varken detta eller kylan stoppar inte mig från att genomföra vinterträningen av mina galningar. M fick gå första turen. Där gick det undan kan jag lova, M ville nämligen springa med de stora hästarna när de gick fort på rakbanan. Jag låg raklång och höll i allt vad jag kunde men det hjälpte inte så värst mycket när grisen hade bestämt sig för att matcha de stora. Jag kom iallafall hem levande men dock med mjölksyra i armarna! L kördes ihop med R och E, gick fint och han kändes riktigt fin. Har kollat runt på lite hästannonser och jag är grymt sugen på att köpa en ny unghäst men tiden finns inte och jag vill ju börja med storhäst snart. På tal om det hade jag kunnat få en häromdan, en kompis till pappa frågade om vi ville ha en supersnäll som de inte riktigt fick att springa så fort de ville.
Kom på när jag hade åkt från skolan förut att jag glömde mina biologiböcker, kan ni gissa vilken första lektionen är på måndag? Biologi på en annan skola såklart, lite oflyt!
Usch nej nu måste jag gå och snyta ut hela hjärnan innan jag dränks av en flod, blä!
Ha det bra i helgen ♥
/ - Kajsa


Så här kan det se ut när man vintertränar ponny i -20


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0