Jag vet vart mina kusktalanger kommer ifrån....

Japp nu vet jag. Igår fick jag beviset att det finns ytterligare en talang i familjen, nämligen PAPPA!
Igår var det dags för hans julklapp, tandemkörning på banan med okänd kusk bakom. Jag åkte ju dit direkt efter skolan och fixade mina hästar. Sen kom pappa dit vid halv sex, nervös var han fast det ville han inte erkänna. Tio över sex åkte han ut från stallet med Stina bakom sig. Då trodde han ju självklart det var hon som skulle köra med honom, men icke. För när det närmar sig defilering kommer Björn Goop och hoppar upp bakom. Gissa om han var nöjd?
Mindre roligt var att Muzze tog tredje kättingen på mindre än två veckor, fick sån fart att han satte sig på arslet och låg på golvet. Som tur var verkade han osakdd på idag och igår.

Har jag nämt att tisdagar är veckans cpdag som Emma valde att kalla den. Massa lektioner, knappt vanliga raster och typ ingen lunchrast heller. Till råga på allt är det knökfullt i stallet denna underbara dag också, jag som gillar att vara själv där och kunna göra som jag vill.
Blä nu ska jag sluta klaga och ta en dusch för att sedan krypa ner och glo på andra avenyn.
KRAM!
/ - Kajsa


Storkusken!

Pappa & Björn

Galen unghingst (läs Muzze tio år är dum i huvudet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0