Livet går vidare.....

Nu har jag lugnat ner mig lite efter morgonens dampanfall. Imorse var det inget kul alls.
Dagens efterlängtade resa till Götet blev inställd. Får ta allt från början tror jag!
Igår var vi på trav i Årjäng, Hubbub tog inte ett travsteg. Björn körde ut med honom. Bättre gick det för familjen  Ivarssons Gatlin "Böbby" Bob som slutade tvåa på V75, inte illa!
Bråttom värre blev det hemåt då jag skulle till Elenor. Efter en dusch i racerfart åkte pappa och jag (iklädd kort kort klänning) till hästarna för att mata dom. När vi kommer fram är det lite smått kaosartat. Emmas ponny Rain, alias Köttbullen, hade lyckats ta sig ur boxen (eventuellt kan hans granne ha något med katastrofen att göra) Köttbullen som gillar mat var ju självklart skit glad och gick runt i varenda stall för att se vad som fanns att äta. Resultatet av detta var ju då att han inte mådde så där jättebra efter att klämt i sig massor av kraftfoder.
Jag som hade megabrådis tog min cykel bort till Elenor, men kan lova att jag inte släppte mobilen långa stunder under kvällen. Köttbullens liv kunde vara i fara fick jag höra från min fader som stannat kvar på banan ett tag.
Runt 11 ringer dock Emma och berättar att Köttbullen mådde lite bättre och skulle klara sig!
Men någon tävling kunde det inte bli. Vi skulle ju åka ihop med hästarna, så vi beslutade att inte heller åka. Dels för att pappa inte kunde köra och för att vi inte ville låta Limerick åka transport 4 timmar själv.
Så imorse när jag skulle kika på startlistorna inför nästkommande helgstävling och upptäcker att jag inte kommit med då brast det kan jag lova!
Men nu har jag som sagt lugnat mig lite...

Åkte ner till stallet förut. Limerick fick gå ett rätt tufft konditionspass i backe, sandbanan och lite rakbana. Nu ska han fan i mej vinna när han startar nästa gång!
Som grädde på moset denna underbara dag lyckades kaninen rymma ur sin utebur och mammas lilla kamera är borta (jag har inte vågat berätta detta ännu och misstänker att det är bäst att låta bli tills ämnet tas upp)
Dags att leta kamera nu så kanske ja slipper lägga mina pengar på en ny...
/ K


Så hade jag go lust att göra när någgon pratade med mig imorse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0