Hjärtat!


När världens finaste kompis blir sjuk då hjälper man denna tills allt har lugnat sig.
Igår blev min bästis sjuk. Ont i magen, jätte,jätte,jätte ont i magen.
Efter att ha gett olja, vart ute och gått och allt det där man kan göra fick vi ringa distriktsveterinären.
Kvart i 1 inatt kom han och tittade på hjärtat, sprutade muskelavslappnande, b-vitamin och något mer direkt i blodet. Vid halv två kunde han äntligen bajja igen och jag och pappa lämnade stallet strax efter kvart i 2.
Inga mer rapporter nu på morgonen, men jag åker snart ner och tittar till honom själv.
Usch det är så jävla jobbigt när det blir som det blir, tror bara en hästägare kan förstå känslan. Att egentligen inte kunde påverka så mycket, när du helst bara vill göra allt bra.
Vill inte ens tänka på vad den fakturan kommer att ligga på, pappa tyckte skit i samma. Man hjälper ju sin kompis.
Åker och kör två ponnylopp idag, Pelle Plopp och jag ska gasa (eller iaf göra ett försök till att gasa)
/ K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0